Харківським центром професійного розвитку педагогічних працівників проведено онлайн-семінар на тему «Використання інноваційних технологій у роботі з мовленнєвого розвитку дошкільників». У заході взяли участь 130 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти та методисти Центрів освітніх технологій міста Харкова.
Семінар сприяв підвищенню професійної майстерності педагогів у питаннях застосування інноваційних методів для розвитку мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку. Учасники мали можливість обмінятися досвідом та ознайомитися з сучасними підходами, які допомагають формувати зв’язне мовлення дітей.
Консультант Харківського ЦПР Осьмачко О.І. розповіла про застосування технології сторітеллінгу в мовленнєвій діяльності дошкільників, зазначивши, що ця методика стимулює творчу уяву дітей та заохочує їх до самовираження.
Досвідом роботи, щодо використання конструктора LEGO для розвитку мовленнєвої компетентності дітей, поділилася Очкур В.В., вихователь-методист ЗДО № 373. Вона наголосила, що LEGO-технології дозволяють створювати цікаві завдання, що допомагають дітям вчитися будувати зв’язні висловлювання через гру та творчість.
Клименко М.О., вихователь ЗДО № 272, представила напрацювання щодо розвитку зв’язного мовлення малят через метод власного вибору, що дає можливість дітям самостійно обирати способи вираження думок, сприяючи формуванню їхніх мовленнєвих навичок.
Про використання технологій музейної педагогіки у роботі з дошкільниками розповіла вихователь ЗДО № 355 Герасименко Ю.В., вона акцентувала увагу на інтеграції музейних елементів, що у процесі навчання розширюють словниковий запас дітей і заохочують їх до пізнання навколишнього світу.
Учитель-логопед ЗДО № 158 Герасевич О.М. представила досвід використання картинно-графічних схем для розвитку зв’язного мовлення у дітей з мовленнєвими вадами. Педагог зазначила, що такі схеми полегшують сприйняття матеріалу та допомагають дітям формулювати власні думки.
Досвідом роботи, щодо використання нетрадиційних методів зображувальної діяльності під час дистанційної роботи з дітьми, поділилася Голуб Г.М., учитель-логопед ЗДО № 366. Вона підкреслила, що такі методи не лише сприяють розвитку мовлення, а й підтримують інтерес дітей до навчання в онлайн-форматі.
Шевцова Л.Є., вихователь ЗДО № 150, представила гру-квест «Найкращі знавці України». За її словами, інноваційний метод стимулює дітей до активного використання мовлення, пробуджує інтерес до культури України та розвиває пізнавальні навички.
Семінар став ефективною платформою для обміну професійним досвідом.