Цифрове середовище – частина нашого буденного життя. Людина в сучасному світі постійно перебуває в полі впливу та тиску мас-медіа. Мас-медіа можуть впливати на спосіб життя, мислення, вчинки, переконання, можуть змінювати настрої, бажання та поведінку людей. Пропоновані мас-медіа цінності стають спільними для мільйонів людей. З метою впливу на масову суспільну свідомість у медіапросторі використовуються маніпуляції, що здійснюють психологічний вплив на суспільство через передачу інформації засобами медіа.
Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду, постправду; яка роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів; що таке «мова ворожнечі» і як її розпізнати?...
Саме на ці питання відповів представник кіберполіції у ході зустрічі з учнями 10-х класів комунального закладу «Харківський ліцей №89 Харківської міської ради». Учні також ознайомлено з проєктом «BRAMA» (раніше мав назву «MRIYA»), що створений Департаментом кіберполіції разом з волонтерами для захисту медіапростору України від пропагандистських Telegram-каналів, розповсюдження фейкових новин, протиправного та забороненого контенту з боку країни агресора.
BRAMA – це синергія громадян, приватного та державного секторів, спрямована на протидію дезінформації та незаконному контенту. Проєкт пропонує:
- Знищення російських осередків в Інтернеті
- Зменшення рівня булінгу та цькування в мережі
- Протидія наркотикам та шахрайству
- Навчання та тренінги з кібергігієни
- Просвіта населення щодо інформаційної гігієни
- Залучення та мотивація громадян до активної громадянської позиції.